Doç. Dr. Muhammet Übeydullah ÖZTABAK

Doç. Dr. Muhammet Übeydullah ÖZTABAK
Doç. Dr. Muhammet Übeydullah ÖZTABAK

Biyografi

Dr. Muhammet Öztabak, İstanbul'da doğdu. Saint-Michel Fransız Lisesi'ni bitirdi. İstanbul Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünden 1998 yılında mezun oldu. Aynı bölümde yüksek lisans ve doktorasını tamamladı.

Özel ve devlet okullarında psikolojik danışman olarak görev yaptı. Farklı eğitim konularında okullarda, Sivil Toplum Kuruluşlarında öğrenci, öğretmen, veli ve yöneticilere yönelik eğitimler vermeye devam etmektedir. Çeşitli eğitim projelerinde yürütücülük ve danışmanlık yapmıştır. BaşarıYorum, Girişimci Çocuk Yetiştirmek, Karıncanın Ayak Sesi ve Eğitimde Düşünme Stillerinin Kullanılması adlı kitapları bulunmaktadır.

Psikoterapist olarak çalışmaya devam etmekte ve halen Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümünde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.

Akademik Kimlik
Öğrenim Durumu
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İstanbul Üniversitesi

Doktora

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İstanbul Üniversitesi

Yüksek Lisans

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İstanbul Üniversitesi

Lisans

Yönetilen Tezler
Yüksek Lisans Tezleri
  • Çalışkan, P. (2015). Erkek Eşcinsel Bireylerde Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
  • Çetin, B. (2015). Kentte ve Kırsalda Yetişmiş Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
  • Bilgiç, E. (2015). Zihinsel Engelli Ergenlerin Annelerinin Cinsel Eğitimle İlgili Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
  • Yılmaz, E. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Bağlanma Stilleri ile Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
  • Altıntaş, S. (2016). Ortaokul Öğrencilerindeki Problemli İnternet Kullanımı ile Algılanan Anne-Baba Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
  • Güner, A. (2016). Engelli Bireylerin Öz-yeterlilik ve Öfke Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
Yayınlar
Makale
  • Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Öztabak, M. (2016). Maintaining Balance in the New Cuiture: Stories of Immigrant Female Youth and Mothers. The Anthropologist, 23(3): 579-589. (İndeks: SSCI).
  • Öztabak, M., Özışık, C., Hacıfazlıoğlu, Ö. (2015). Journeys of science and culture from Hakkari to Istanbul: Reflections of teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, Vol. 10, Issue 1, 40-52.
  • Öztabak, M. Ü., & Yalman Polatlar, D. (2020). An overview of the administrative issues in preschools from preschool teachers’ perspectives. Journal of Education and Learning, 9(6), 183-195.
  • Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karaırmak, Ö., Öztabak, M. (2015). “Göç Olgusu Bağlamında Lise Öğrencilerinin Aile Profilleri ve Akademik Başarı Durumları”. Haşan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12-2, Sayı 24, 2015- 2, 81-97.
  • Öztabak, M. Ü. (2017). “İlkokul 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Oynadıkları Oyunların İncelenmesi”. Anemon Muş Alpaslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 3, 797-822.
  • Öztabak, M. Ü. & Erdoğan, İ. (2017). Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. HAYEF: Journal of Education, 14(2), 33-57.
  • Arslan, N., Turhan, N., Bingöl, T., Öztabak, M. Ü., Çetintaş, Ş. (2018). Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47(47), 39-50. DOI: 10.15285/maruaebd.315511
  • Bingöl, T., Arslan, N., Sölpük Turhan, N., Öztabak, M. Ü., Çetintaş, Ş. (2018). Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Sakarya University Journal of Education, 8 (1), 165-176. DOI: 10.19126/suje.321775
  • Diger Makaleler
Bildiri
  • Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Öztabak, M..’’Improving School Capacity for Immigrant Students”, ENİRDELM (European Network for Educational Leaders) Conference, 17-20.09.2015, Dublin-lreland. 1
  • Öztabak, M. “İlkokul 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Günümüzde Oynadıkları Oyunların İncelenmesi”, 7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-31 Mayıs 2015, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Öztabak, M., “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Kazaları Önlemeye Yönelik Güvenlik Önlemlerinin İncelenmesi”, Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 25-27 Eylül 2014, İstanbul.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Öztabak, M., Şirin, S. “Maintaining Balance in the New Culture: Stories of Immigrant Female Youth, Mothers and School Leaders”, ENİRDELM Conference, 18-20.09.2014, Vantaa-Finland
  • Hacıfazlıoğlu, ö., Şirin, S.,Karaırmak, Ö., Öztabak, M., Şirin, Ç., Şimşek, H., Çetin, K. “Caught in Beetween Two Cultures: Impact of Immigration on Student Engagement”, 21st Century Academic Forum Conference, 17-18 March 2014, Harvard University, Boston.
  • Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ü. Öztabak, “Değerler Eğitiminde Örnek Bir Kurum: Bayrampaşa Bilgi Merkezi”. III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sözlü Bildiri, 5-6 Nisan 2018.
  • Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ü. Öztabak, “Merak Duygusunun İslam Literatürü Bağlamında İncelenmesi”. Uluslararası İslam Eğitimi Kongresi, YEKDER Din Eğitimi Akademisi – Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Sözlü Bildiri, 27-28 Nisan 2018.
  • Öztabak, M. Ü. & Yalman, D. An examination of the relationship between preschool teachers’ attachment and decision-making styles. Eurasian Conference on Language & Social Sciences IV (ECLSS 2018b), 24-27.07.2018, Riga-Latvia.
  • Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiri kitabında basılan bildiriler
  • Öztabak, M. “Engelli Bireylerin Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörler”, 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 21-24 Nisan 2016, Antalya.
  • Öztabak, M. “Mülteci Çocukların Resimleri: Göç ve Savaş”, 13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 7-9 Ekim 2015, Mersin.
  • Öztabak, M. “1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Gözünden İdeal Okul Algısı”, 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-18 Nisan 2015, Niğde. (Poster Bildiri)
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Öztabak, M., Türktan, Ş., Şimşek, H. “Deneyim Paylaşımına ve Yansıtmaya Dayalı Öğretmen Eğitimi”, Eğitimde iyi Örnekler Konferansı 2015, 11 Nisan 2015, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Öztabak, M., Şirin, S..Karaırmak, Ö. “Lise Öğrencilerimin Göç Profili ve Gelecek Beklentileri”, 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs 2014, Siirt.
  • İşmen Gazioğlu, E., Benk, A., Eryenen, G., Yavuz Güler, Ç., Yılmaz Atmanoğlu, B., Serin, H., Öztabak, M. “Bireycilik ve Toplulukçuluk Bağlamında Türkiye’de Danışman Danışan ilişkisi” V. Ulusal Aile ve Evlilik Terapileri Kongresi, 13-15 Mart 2009. İTÜ Maslak.
  • Diger Bildiriler
Kitaplar
  • Yazılan Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
  • Öztabak, M. Ü. (2021). Oyun terapisi. Duygu Yalman Polatlar (Ed.), Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi içinde (ss. 161-192). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Diger kitaplar
  • Girişimci Çocuk Yetiştirmek
Diğer Yayınlar
  • “Bizim Çocuk Nobel Ödülü Alabilir mi?”, Toprak Kültür-Sanat-Eğitim Dergisi, Şubat 2016, Sayı: 7.
  • “Kültürel Aktarım Bağlamında Geleneksel Oyunlarımız”, Oyun, Yaşam ve Eğitim Dergisi, Kasım-Ocak 2015, Sayı: 3.
  • “Düşünüyorum Öyleyse Stilimle Varım”, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran 2014, Sayı:122, 7- 12.
  • “Riskli Davranış Gösteren Gençler ve Bağımlılık”, Yeşilay Aylık Sağlık, Eğitim ve Kültür Dergisi, Temmuz 2013, Sayı: 952, 20-21.
  • “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş: Yeni, Yeniden!”, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran 2013, Sayı:118, 29-33.
  • “Yaz tatili nasıl değerlendirilmeli?”, Artı Eğitim Dergisi, Haziran 2013.
  • “Hayır Diyebilme Becerisi”, Yeşilay Aylık Sağlık, Eğitim ve Kültür Dergisi, Aralık 2011, Sayı: 935, 22-23.
  • “İvan İllich ve Okulsuz Toplum”, Eğitim Yazıları Dergisi, 2010/2, Sayı: 19, 61-70.
  • Ergenlikte Gerginlik”, Eğitim Yazıları Dergisi, 2010/1, Sayı: 18, 53-58.
Projeler
  • TÜBİTAK 4004 - “Hakkâri’den İstanbul’a Bilim ve Kültür Köprüsü”, 15.04.2014 - 30.09.2014, İstanbul, (Proje Yürütücüsü)
  • TÜBİTAK EVRENA 1010 (Evrensel Araştırmacı Programı) - "Akademik Uyumda Göçün Rolü: Sosyal Sermaye, Psikolojik ve Kültürel Süreçlerin Lise Başarısına Etkisi", 15.04.2013 - 15.04.2015, (Proje Araştırmacısı)
Aldığı Ödüller
  • Başarı Belgesi
Dersler
Verdiği Dersler
Sınıf Ders Adı Program Fakülte
- Psikolojik Testler Eğitim Fakültesi
- Bireyle Psikolojik Danışma Uyg. Eğitim Fakültesi
- Öğrenme Psikolojisi Eğitim Fakültesi
- Topluma Hizmet Uygulamaları Eğitim Fakültesi
- Mesleki Rehberlik Eğitim Fakültesi
- Kişiliğin Gelişimi ve Uyum Problemleri Eğitim Fakültesi
- Test Dışı Teknikler Eğitim Fakültesi
- Mesleki rehberlik Uygulamaları Eğitim Fakültesi
- Okullarda Rehberlik Eğitim Fakültesi
- RPD Seminer Eğitim Fakültesi
- RPD Alan Çalışması Eğitim Fakültesi
- Eğitim Sosyolojisi Eğitim Fakültesi
- Kurum Deneyimi Eğitim Fakültesi
İletişim
  • AdresValide-i Atik Mah. Eski Toptaşı Cad. No:93 Üsküdar / İstanbul - Üsküdar Yerleşkesi
İletişim Formu